SEO-оптимізація у 2024 році - 10 передових напрямків та порад

Для досягнення високої ефективності пошукової оптимізації необхідно бути в курсі останніх SEO-трендів. Розміщення сайту у верхніх результатах пошукових запитів приверне більше відвідувачів, що особливо важливо для онлайн-платформ, що рекламують конкретні товари та послуги, оскільки від рівня трафіку залежить дохід.
Сучасне SEO можна розділити на дві основні категорії – мобільну та десктопну, причому за останні роки російські та західні інтернет-платформи стали ключовими напрямками у цій галузі. Тим не менш, існують глобальні тенденції, що діють у різних типах пошукових систем та запитів.
Основні віяння у SEO формуються такими факторами:
- Особливості створення веб-сайтів.
- Зміни у поведінці користувачів у пошукових системах, на веб-сторінках та інших маркетингових каналах.
- Вплив існуючих розробок SEO-оптимізаторів, що створюють нові тенденції.
- Зміни у алгоритмах пошуку.
Сучасні SEO-тренди та прогнози розробляються з урахуванням усіх перерахованих факторів. Давайте детальніше розглянемо їх.
Тренд у сфері веб-розробки: збільшення кількості сайтів, побудованих на JavaScript
Ще в 2017 році було небагато інтернет-ресурсів, які використовують React JS, і лише невелика кількість російських фахівців у галузі оптимізації могли успішно працювати з ним. Однак цього року цей напрямок став домінуючим, що призвело до збільшення кількості клієнтів, зацікавлених у просуванні сайтів, побудованих з використанням React JS. Цей тренд зробив роботу оптимізаторів значно складнішим, незважаючи на те, що сайти стали зручнішими для відвідувачів.
Незважаючи на покращення алгоритмів обробки сторінок, що застосовуються AJAX, завдяки штучному інтелекту, обсяг роботи для оптимізаторів залишається на колишньому рівні, оскільки сайти також вимагають сканування на наявність помилок.
У перспективі, у 2024 році, розробникам необхідно буде глибше розуміти SEO-завдання. Таким чином, для покращення сайту з точки зору продукту та SEO буде потрібно колективне зусилля.
Тенденції в поведінці користувача в 2024 році
Глобальні політичні події далися взнаки на рекламному ринку, викликавши його скорочення на 42–45%, що також спричинило зміни у сфері цифрового маркетингу. Користувачі стали менш активно відвідувати платформи, такі як Google Ads, Facebook, Instagram та TikTok. Деякі онлайн-майданчики малого та середнього бізнесу вийшли з гри, що, у свою чергу, призвело до збільшення відвідуваності агрегаторів, маркетплейсів та великих веб-сайтів, що спеціалізуються на певних тематиках. Ці платформи стали більш активними та ефективними в області пошукової оптимізації (SEO).
На основі вищеописаних змін можна виділити такі актуальні тенденції на 2024 рік:
-
Зростання інтересу до SEO як основний інструмент просування. Інтернет-магазини стали активно використовувати SEO-канали, що призвело до збільшення попиту на послуги просування для всіх видів веб-сайтів.
-
Збільшення кількості великих брендів у пошуковій видачі. Наступного року фактори EAT також будуть впливати на ранжування в Google, за винятком сайтів із низькоякісним контентом і підтримуючи просування корисних сторінок.
-
Пошук нових точок зростання для сайтів. Для ефективного просування сайтів та продукції потрібно використовувати різноманітні стратегії, враховуючи непередбачувані коливання у пошуковому запиті.
Тенденції в галузі оптимізації: SERM, структура сайтів, накрутка ПФ
SERM (управління репутацією бренду в пошукових системах) стає все більш затребуваним у 2024 році. Його мета – максимізувати кількість позитивних результатів про бренд та мінімізувати негативні при пошуку інформації.
З урахуванням того, що споживачі все більше звертають увагу на відгуки, прокачаний SERM стає ключовим елементом просування продукції бренду, утримуючи сайт у верхніх результатах пошукової видачі.
Приклад структури сайту
Компанія PESTCO – приклад успішної оптимізованої структури сайту, що відображає актуальні тенденції розширення веб-простору. З кожним днем важливість різноманітності комбінацій пошукових запитів лише зростає. Веб-ресурси, оснащені окремими сторінками, що відповідають різноманітним запитам, продовжують займати найвищі позиції в результатах пошуку. Це створює значні виклики для оптимізаторів, оскільки необхідно ефективно організовувати та керувати структурою сайту.
Структура сайту PESTCO виступає як зразок правильної оптимізації. Компанія, що спеціалізується на послугах з управління шкідниками, створила веб-сайт, що включає безліч сторінок, адаптованих під різні запити користувачів. Це не тільки сприяє утриманню лідерства в пошукових результатах, а й відображає прагнення максимальної представницькості в онлайн-просторі.
Накрутка рейтингу в Google у 2024 році
У 2024 році очікується зниження ефективності спамної накрутки в пошукових системах. Така тактика не обіцяє визначних результатів, як раніше, і в майбутньому її ефективність швидше за все не покращає. У практиці з'являються випадки, коли маловідомі EMD-домени (домени, які повністю збігаються з ключовими словами) прориваються в пошукову видачу, свідчаючи про те, що антиспам-команди пошукових систем не завжди справляються.
Оптимізатори, в основному, негативно реагують на подібні випадки, і, ймовірно, традиційні боти для накрутки будуть менш ефективними.
Складні боти, здатні досягати поставленої мети і виконувати замовлення, будуть затребувані.
Ті, хто має навички створення подібних програм, можуть досягти хороших результатів, однак, ймовірно, це буде пов'язано з високою вартістю. Сьогодні в SEO успішно працюють алгоритми розпізнавання смислів, але антиспам-алгоритми потребують постійних покращень, що, можливо, буде помічено та скориговано у 2024 році.
Тренди в алгоритмах пошуку: EAT, посилання, контент
EAT (експертиза, авторитет, довіра) – алгоритм, який відображає ключові принципи оцінки контенту веб-сайту. У постійній модифікації та вдосконаленні Google, EAT спрямований на виключення з пошукової видачі сайтів з низькоякісним і ненадійним контентом. У 2024 році EAT продовжить свій вплив, і для залучення якісного трафіку необхідно буде надавати лише високоякісні та інформативні статті. Очікується, що аудити EAT стануть популярнішими.
У пріоритеті Google залишаються комерційні фактори, їх якісна обробка допомагає просуванню сайту, тоді як недостатня - може уповільнити цей процес.
У цьому році потрібно використовувати нестандартні методи для покращення авторитетності веб-ресурсу, такі як покращення інтерфейсу, нові підходи до асортименту товарів та різноманітні контентні формати, включаючи текстові, графічні та відеоматеріали.
Контент
Якість контенту – ключовий фактор для досягнення високих позицій у пошуковій видачі. Сучасні пошукові алгоритми продовжують активно сканувати різноманітні типи матеріалів, і не передбачається значних змін у цій галузі. Це пов'язано з тим, що в минулому було запроваджено деякі інновації, і ринок успішно адаптувався до них.
Написання текстів нині стає технічно складнішим процесом. Все більш популярними стають інструменти, що базуються на штучному інтелекті, які дозволяють користувачам генерувати контент. Цей тренд, ймовірно, буде актуальним і наступного року.
Важливо відзначити, що якість нейромереж поступово покращується, що сприятиме цьому тренду у всіх пошукових системах.
Прикладом успішної стратегії є сайт pestco.com.ua, який створив контент, що охоплює усі регіони України. Це дозволило сайту зайняти топ-3 позиції за запитами у кожній області.
Ефективність подібних підходів підтверджує актуальність створення інформації, що охоплює різні регіони для досягнення високих результатів у пошуку.
Посилання
Посилальні фактори в пошуковому движку Google очікується, що в новому році скоротять свій вплив, повторюючи тренд 2023 року. Останні дані свідчать про суттєве зниження ефективності лінкбілдингу, навіть до того рівня, що виникали припущення про їхнє можливе відключення зовсім.
Ключовими елементами успішної стратегії просування стануть:
-
Популярність бренду
Зростаюча увага до цього чинника підкреслює його важливість для пошукових движків. -
Якість всього веб-сайту
Відмінна якість контенту та технічна оптимізація залишатимуться в центрі уваги для успішного просування. -
Обсяг та якість непошукового трафіку
Розвиток стратегій, спрямованих на залучення цільової аудиторії поза пошуковими системами, буде ключовим аспектом.
Також варто зазначити, що відвідувачі, які спеціально переходять на сайт із Телеграм-каналів, відіграватимуть значну роль у збільш